Veelgestelde vragen

Jij vraagt, wij antwoorden

-momenteel is de webshop gesloten. koop kamerplanten in de fysieke shop van planty of leaves in ede, verbindelaarsweg 138 -

Bestellen

 

Ik heb geen bevestigingsmail gekregen, wat nu?

Ook niet in je spam? Dan is er waarschijnlijk iets mis gegaan. Mail ons op info@plantyofleaves.nl en we zoeken het uit.

Zijn de prijzen inclusief BTW?

Ja, alle prijzen op onze website zijn inclusief 9% BTW voor planten en 21% BTW op alle niet-levende producten. Denk aan potgrond en potten.

Wordt de factuur meegezonden met het pakket?

Yes, die vind je bij het pakket en via jouw inlogomgeving op deze website. 

Hoe kan ik betalen?

Op dit moment kun je bij ons met iDeal en creditcard betalen. Achteraf betalen is helaas niet mogelijk bij ons.

Verzenden

 

Hoe worden de planten verzonden?

We verzenden de planten in de kweekpot, in potgrond of sphagnum mos. In de kweekpot zit een gat, zodat overtallig water altijd weg kan lopen. Dit reduceert de kans op wortelrot. De planten worden stevig verpakt, om de kans op beschadigingen zoveel mogelijk te verkleinen. De planten krijgen voor vertrek nog een klein scheutje water, zodat ze niet uitdrogen.

Hoe lang duurt het voor mijn pakketje arriveert?

Alle bestellingen die op werkdagen voor 15.30 uur geplaatst worden, worden dezelfde dag verzonden. Afhankelijk van drukte bij de post worden deze de volgende dag bezorgd (zaterdag besteld = dinsdag geleverd). Is je plant na drie dagen nog niet binnen? Neem contact met ons op via e-mail: info@plantyofleaves.nl.

Hoe bezorgen jullie en wat zijn de bezorgopties?

We verzenden alleen in Nederland. De pakketjes worden verzonden met PostNL. Verzending is gratis voor bestellingen boven € 50,-.

Ik denk dat er iets mis is met de verzending van mijn bestelling

Is je pakketje volgens track and trace al geleverd, maar heb je hem niet ontvangen? Duurt het langer dan drie dagen voor je pakketje arriveert? Stuur ons een bericht via e-mail en we proberen het uit te zoeken. Als je bestelling niet terecht komt, sturen we je uiteraard een nieuwe bestelling.

Kan ik instructies doorgeven voor de verzending?

Dit kan helaas niet. Wel is het mogelijk om je bestelling op te halen in Ede, Gelderland. Zie de vraag hieronder. 

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Ons kantoor is gevestigd in Ede. Hier afhalen is mogelijk. Stuur voor het bestellen een e-mail naar info@plantyofleaves.nl.

Retourneren en garantie

Wat als mijn bestelling niet voldoet aan mijn verwachtingen?

Je kunt je bestelling altijd retourneren binnen 14 dagen na ontvangst. We vragen je wel vriendelijk om het terugsturen van planten zo snel en zorgvuldig mogelijk te doen, zodat ze gezond bij ons aankomen. Neem contact met ons op voor het retourproces. Retourneren is gratis via PostNL. Het volledige aankoopbedrag zal binnen vijf dagen na ontvangst van de retourzending teruggestort worden. Let op: verzendkosten worden niet teruggestort. 


Is je plant beschadigd of in slechte conditie aangekomen? Neem dan contact met ons op via e-mail via info@plantyofleaves.nl. Dan zorgen wij voor een passende oplossing.